100% lead groei per jaar, al 3 jaar op rij!

Bootuitjes kwam 3 jaar geleden bij Dok Online met grote ambities …

Bootuitjes is een platform die uitjes op het water aanbiedt in Amsterdam. Een markt met veel concurrentie. Bootuitjes wil uiteindelijk een europese topspeler worden, maar daarvoor moet het eerste de Amsterdamse markt domineren. 

Doel: Elk jaar een stijging van 50% in het aantal leads. 

Aanpak 

In de afgelopen drie jaar is er veel gewerkt aan de website van Bootuitjes. Hieronder staan alle stappen uitgewerkt. 

Stap 1: De strategie uitstippelen

Hoe behalen we succes met de unieke eigenschappen van bootuitjes ?

Om op deze vraag een goed antwoord te kunnen geven moeten twee dingen duidelijk zijn. 1, Wat maakt Bootuitjes uniek? 2, Hoe sluiten we hiermee aan bij het zoekgedrag van de gebruikers.

Samen met de klant is er gekeken naar deze vragen en een strategie opgesteld voor Bootuitjes op het langetermijn. 

Stap 2: Bestaande content optimaliseren

Bootuitjes is uniek vanwege het uitgebreide assortiment in arrangementen. Daarom is er in eerste instantie gefocust op de productpagina’s van de site. 

De zoektermen van deze pagina’s hebben een lager zoekvolume dan termen als ‘Boot huren Amsterdam’ de conversie % daarentegen is een stuk hoger. Daarbij is de concurrentie op deze termen immens en bijna onmogelijk om als kleine speler gelijk in de top 3 te ranken.

De bestaande productpagina’s en belangrijke leadgeneratie pagina’s zijn geoptimaliseerd, op basis van het zoekgedrag van de doelgroep en Google richtlijnen. Al snel stond Bootuitjes bovenaan in Google voor populaire boot uitjes, zoals de BBQ boot Amsterdam of Borrelboot Amsterdam.

Stap 3: Creëren van nieuwe content 

Nadat de bestaande pagina’s zijn geoptimaliseerd is er gekeken naar de toekomst van de site en welke content nog mist. Dit is gebaseerd op de concurrentie en het zoekgedrag. 

Daarna gingen we door met het creëren van content voor elke stap in de funnel. Bovenaan de funnel is er gekeken naar artikelen over Amsterdam, zoals de Amsterdamse grachten. Voor bezoekers die midden in de funnel zitten zijn er artikelen geschreven die al specifieker worden. Bijvoorbeeld een artikel over vaarroutes in Amsterdam. Nieuwe uitjes met groot zoekvolume zijn toegevoegd aan de site en geoptimaliseerd. 

Stap 4: SEA (Google adverteren)

Naast SEO is er ook SEA ingezet voor Bootuitjes, hier rankt het bedrijf ook hoog vanwege de hoge kwaliteit advertenties. De conversie van deze advertenties is 15%, hierdoor zijn de advertenties extreem winstgevend. 

Stap 5: Lokale SEO

Tijdens de campagne is er aandacht besteed aan de lokale seo van het bedrijf. Bootuitjes is een lokale speler op de Amsterdamse markt en heeft veel baat bij het vindbaar zijn op de lokale zoektermen. 

Er is een lokale landingspagina opgesteld, er zijn links geplaatst gefocust op de lokale vindbaarheid en er is een GMB account opgesteld en bijgehouden. . 

Deze strategie heeft ertoe geleid dat het bedrijf elk jaar 100% stijging in aanvragen heeft ontvangen. Met uitzondering van de maanden met de Corona. Toch wordt er volgend jaar weer een zelfde stijgende lijn verwacht als voorheen. 

Resultaten:

  • 1. 3 jaar lang elk jaar 100% stijging in aanvragen. Met vooral organisch verkeer. 
  • Nummer 1 positie voor belangrijke productpagina’s met hoge conversie %. 
  • +104,6% bezoekers in 4 maanden tijd.

Gerelateerde artikelen

Meer uit je website halen?

Maak een afspraak voor een strategisch consult.

Logo Dok Online email handtekening
Neem contact op