42% groei organisch verkeer in 1 jaar.

prestaties Doe Eindhoven

Doe Eindhoven organiseert de leukste dagjes uit in Eindhoven. Van escape rooms tot workshops. Voor vrijgezellenfeesten, bedrijfsuitjes, vriendenuitjes en nog veel meer. Naast Eindhoven bieden ze ook uitjes aan in Nijmegen en Den Bosch.

Toen Doe Eindhoven bij ons kwam hadden ze al een goede basis. De site rankte al op een aantal zoektermen en had verkeer. Maar er waren nog duidelijke kansen voor de site. Met de focus op on-page optimalisatie.

Doel: In 1 jaar een groei van 30% in organisch verkeer.

Aanpak: 

Doe Eindhoven en Dok Online hebben een partnerschip aanpak. Dat betekent dat er van beide partijen werkzaamheden worden verwacht. Alleen zo kunnen de beste resultaten worden behaald. Wij geven de adviezen en Doe Eindhoven maakt de aanpassingen.

Stap 1: De strategie bepalen

De eerste stap is de SEO strategie. Om een strategie te bepalen zijn er een aantal onderwerpen die duidelijk moeten zijn: het doel, de beschikbare tijd, prioriteiten en concurrentie. Door samen in gesprek te gaan en uitgebreide analyses uit te voeren werd het pad voor Doe Eindhoven al een stuk duidelijker. 

Zo hebben we samen een sterke SEO strategie kunnen uitwerken die aansluit bij de doelstellingen en de beschikbare tijd en middelen.

Stap 2: De huidige pagina’s optimaliseren

Om zo snel mogelijk resultaat te behalen optimaliseren we eerst de huidige content. Doe Eindhoven heeft veel verschillende uitjes met hoofdcategorieën. Dus hier starten we mee.

Pagina’s worden geoptimaliseerd op basis van het zoekwoordonderzoek en de concurrentie. Zo wisten we precies wat er moest veranderen om de pagina’s hoger te laten ranken. 

Al snel zagen we dat deze optimalisatie veel resultaat opleverde. Veel van de belangrijkste zoekwoorden stegen naar de top 3 posities. En dat zag je ook in het aantal afspraken.

Stap 3: Nieuwe content

Naast de huidige content creëren zijn we bezig met het maken van nieuwe pagina’s. Zo kunnen we meer zoekwoorden op de site plaatsen en meer mensen naar de site toe trekken. We starten met de onderwerpen dicht bij de conversie.

Er is veel concurrentie op de markt van Doe Nederland. Hierdoor is de autoriteit erg belangrijk. Daarom starten we met het plaatsen van verschillende links naar de site voor een natuurlijke groei.

Resultaten: 

  1. 40% groei in organisch verkeer.
  2. Een continue stroom van leads elke maand.
  3. Bijna alle relevante zoekwoorden in de top 3 posities.
  4. Verwijzende domeinen groei van 149%
wordt onze volgende case studie

Word onze volgende case studie

Ontdek hoe we uw website meer bezoekers en conversies kunnen opleveren.

Andere klant cases