300% meer leads.

Case studie Best Barrel

Goed geregeld scheiden is een mediator gevestigd in Den Bosch. Een lokaal bedrijf dat in deze markt wil groeien. Het bedrijf heeft een groot eigen netwerk en is al een aantal jaar actief. De website is nog relatief slecht vindbaar. 

Best Barrel is een speler op de b2b markt met als specialisatie het verhuren en onderhoud van fusten. Naast de direct sales van het bedrijf wilde ze online beter vindbaar worden, om ook hier meer leads uit te krijgen. Het bedrijf is gelokaliseerd in Den Bosch, maar is actief op de gehele Nederlandse markt. De website had al content, maar niet gefocust op het zoekgedrag van de potentiële klanten. 

Het doel: Het aantal leads verhogen, door middel van de website. 

Aanpak

Er zijn verschillende zaken aangepakt op de site, om het verkeer op de site te verhogen. Dit hebben wij in een aantal stappen aangepakt. 

Stap 1: Zoekwoordenonderzoek

Het bedrijf is al een aantal jaren actief op de markt en de website heeft genoeg content. Deze content is markt gerelateerd maar niet geoptimaliseerd zodat de klanten ze vinden via een zoekmachine. Daarom is er eerst gekeken op welke zoektermen de doelgroep zoekt, waar ranken de concurrenten op en op welke zoektermen wil het bedrijf graag zelf ranken. 

Deze gegevens zijn uitgewerkt voor alle pagina’s. Op basis van deze informatie kunnen we pagina’s gaan optimaliseren en nieuwe content ideeën opdoen. 

Stap 2: Pagina’s optimaliseren 

Stap twee was om de huidige content te optimaliseren, op basis van het zoekwoordenonderzoek. Daarbij is er een juiste pagina structuur uitgewerkt en is de technische seo geoptimaliseerd. Alle on-page aanbevelingen voor seo zijn doorgevoerd. 

Door de pagina’s te optimaliseren zullen de pagina’s beter gaan ranken en zelfs al komen er geen leads uit elke pagina, zal de autoriteit van de site stijgen door het extra verkeer op de site. 

Stap 3: Gerichte adwords campagne

Door een gerichte adwords campagne uit te zetten met kwalitatieve advertenties groeide het verkeer erg snel. Ook de leads kwamen hierdoor binnenstromen. 

Een adwords campagne bestaat uit veel onderdelen. Als eerste moet je bepalen wie je wil gaan bereiken. Wie is de doelgroep en wat zijn de behoeftes van die groep. Zijn ze al bekend met jouw bedrijf of niet? Wat wil je gaan communiceren en wat is je doel? Voordat deze vragen zijn beantwoord kunnen er geen verdere stappen worden genomen. 

Dit hebben we in een aantal sessies besproken en uitgewerkt voor Best Barrel. Daarna zijn we aan de slag gegaan met de content van de advertenties, de foto’s en de tekst. 

Resultaten

  • Een stijging in het aantal leads van 316%
  • Vindbaar op alle zoektermen gerelateerd op bierfusten.
wordt onze volgende case studie

Word onze volgende case studie

Ontdek hoe we uw website meer bezoekers en conversies kunnen opleveren.

Andere klant cases