Van 12K naar 230K organische bezoekers

Case studie Hello Amsterdam

Hello Amsterdam is een magazine over Amsterdam. Ze vertellen je alles over de stad en wat hier valt te beleven. Het bedrijf kwam bij ons binnen met veel content en organisch verkeer. Het bedrijf wilde nog verder groeien in organisch verkeer en beter ranken voor grote zoekwoorden.

1. Herinrichten site

In eerste instantie is de site heringericht. Zo kwam er een duidelijke en logische flow op de website. Dit is gedaan door interne linking en de locatie van pagina’s te verplaatsen. Dit wordt alleen gedaan na overleg en toestemming van het bedrijf. 

2. Content advies

Nadat de site een logische opbouw heeft gekregen wordt er gekeken naar de nieuwe content. Er is een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd en op basis van deze gegevens en die van de concurrentie zijn er nieuwe content ideeën ontstaan. 

Deze content past bij het zoekgedrag van de doelgroep en de intentie. Alleen als dit in overeenstemming is komt er relevant verkeer naar de site. De pagina’s zijn gecreëerd met de richtlijnen van Google en de klantenbehoeftes in het achterhoofd.   

3. On-page seo

De site had al een hoop content. Daarom is deze content geanalyseerd door middel van een content audit. Elke pagina is geanalyseerd en is geoptimaliseerd. De pagina’s kregen grotere en relevante zoekwoorden, de alt text, metadata en lengte van de tekst is allemaal aangepast. Dit is gedaan op de basis van de content audit, een zoekwoorden onderzoek en een concurrentie analyse. 

4. Linkbuilding

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van seo en kan veel doen voor de ranking. Voor een grote site als Hello Amsterdam is het belangrijk dat er kwalitatieve links komen. Daarom is er gekeken naar sites die relevant zijn voor de site, met een hoge autoriteit, trust flow en bezoek volume.

5. Aanpak

Hello Amsterdam was al redelijk vindbaar op Google en de zoekwoorden waar ze voor wilde ranken heeft veel concurrentie. Daarom is er een uitgebreide campagne opgesteld voor het bedrijf.

Resultaten

  • Het bedrijf is gegroeid van 12k bezoekers naar 230k organische verkeer, binnen 1,5 jaar.

Andere klant cases