Breadcrumbs

Breadcrumbs

Breadcrumbs (ook wel het broodkruimelpad genoemd) laten de gebruiker zien waar ze zich precies op je website bevinden en welke stappen er tussen de homepage en deze pagina zitten. Breadcrumbs zijn niet alleen goed voor de bezoeker, ook voor je intern linkprofiel (en dus je SEO) is dit een belangrijke toevoeging. Wij raden daarom aan…

Rich Snippets

Rich Snippets

Rich Snippets zijn extra stukjes content die Google aan de zoekresultaten toevoegt als aanvulling op, of vervanging van, de standaard “omschrijving, titel en url”. Hierdoor zijn de zoekresultaten opvallender en verschaffen ze meer informatie aan de gebruiker. Een van de bekendste vormen van rich snippets zijn de sterren bij een product, film of serie, maar er zijn meer mogelijkheden zoals bijvoorbeeld een afbeelding of mooie embedded video. Je krijgt deze Rich Snippets bij de Google zoekresultaten door specifieke code toe te voegen op je website.

Linkbuilding

Linkbuilding

Samenvatting: Linkbuilding is het verzamelen van links naar content op jouw website, dit kan zowel intern als extern. Extern linken is het verzamelen van links van andere website naar jouw content. Dit is belangrijk omdat Google elke link naar jouw website ziet als een voorkeurstem voor jouw content. Hoe meer links je naar jouw website…

Short Tail Zoekwoorden

Short Tail Zoekwoorden

Wanneer je jezelf gaat verdiepen in de wereld van SEO kom je al snel de term “short tail zoekwoorden” tegen. Dit zijn de korte zoektermen met vaak een hoog zoekvolume. Deze woorden zijn vaak heel breed. Inplaats van “opblaasbare visboot met fluistermotor” of “De beste vissersboot elektrisch” moet je hier denken aan “rubberboot”, “visboot”, “vissersboot”…

Customer Journey

Customer Journey

Je wil jouw klant zo goed mogelijk bereiken om zoveel mogelijk leads te genereren. Voordat je dit kunt doen moet het duidelijk zijn wie jouw klanten zijn en welke stappen zijn doorlopen voordat ze jouw product aanschaffen. Om de klanten te helpen in deze stappen moeten ze worden vastgelegd. Dit doe je in de customer…

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek is het analyseren van het zoekgedrag van zoekmachine gebruikers. Dit doe je om de content op je website aan te laten sluiten bij de vraag van je doelgroep. Elke goede seo-strategie begint met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Zo kom je erachter waar jouw doelgroep op zoekt en hoe ze dat doen.

Long tail zoekwoorden

Long tail zoekwoorden

Long tail zoekwoorden zijn specifieke zoekopdrachten die over het algemeen 4 woorden of langer zijn. Ongeveer 70% van het zoekverkeer online bestaat uit dit soort specifieke vragen. Het zoekvolume op deze zoekwoorden ligt lager dan op short tail zoekwoorden, maar de zoekvraag is specifieker.

Loss aversion

Loss aversion

Loss aversion is letterlijk het vermijden van verlies. Mensen hebben een hekel aan verliezen en doen er werkelijk alles aan om dit te voorkomen. Verlies van iets dat je al hebt weegt voor mensen zwaarder dan potentiele winst. Je weet immers al wat je hebt, dat wil je niet verliezen en winst is altijd een beetje onzeker. Als je loss aversion goed in zet is het een van de krachtigste content technieken.

Micro conversies

Micro conversies

Micro conversies zijn kleine doelen die je kunt meten op je website. Door micro conversies in te stellen, kun je het gedrag van je bezoeker beter meten. Denk hierbij aan het volgen van je social media kanalen, klikken op het e-mailadres, inschrijven op de nieuwsbrief of het downloaden van productinformatie.