Analyse en optimalisatie

Zo bewijzen we dat marketing geen kostenpost maar inkomstenbron is.

Haal het maximale uit je data

Doe je al iets met marketing maar heb je het gevoel dat het je meer kost dan het je oplevert? Dan ga je misschien niet optimaal met je data om. Door op een juiste manier te meten en aan de hand daarvan te optimaliseren.

Wij zien dat dit een belangrijke stap is die door veel bedrijven overgeslagen wordt. Tijd te kort of te weinig kennis van zaken zijn vaak de redenen voor het overslaan van deze stap. Zonde! Daarom ontzorgt Dok Online graag op de volgende gebieden:

Data-analyse

Data is in ieder bedrijf aanwezig, maar wat moet je doen met deze data? Goede Inzichten beginnen met het selecteren van de juiste analyse tools. Analyse is dan ook een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. We helpen je bij de selectie van de juiste tools en KPI’s bij al je onlineactiviteiten. Zo weet je precies hoe je activiteiten presteren en waar we het beste verbeteringen door kunnen voeren.

Het kiezen van de juiste KPI’s

Je bezighouden met de juiste KPI’s is erg belangrijk voor het meten van je resultaten. Zoveel mogelijk volgers krijgen is natuurlijk leuk, maar wat leveren ze je op? Kies de juiste KPI’s en houd de focus van je campagne op groei van je bedrijf, niet je social media.

Campagne-analyse

Je hebt zorgvuldig een campagne samengesteld, maar hoe doet deze campagne het eigenlijk? Aan de hand van conversie attributie kunnen we precies zien welk onderdeel van je marketingcampagne het meeste bijdraagt aan de gestelde doelstellingen. Dit gaat van campagneniveau tot individuele afbeeldingen en teksten. Zo kun je aan op basis van feiten beslissingen maken, zo weet je zeker dat je marketingbudget optimaal besteed wordt.

Conversie optimalisatie

Nu je bezoekers op je website hebt is het nog maar de vraag of ze het gedrag vertonen dat jij wenst. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat jij het beste uit je bezoekers haalt. We analyseren waarom mensen vroegtijdig afhaken en halen eventuele bottlenecks weg. Zo sluit je website precies aan bij de behoefte van je doelgroep haal je het maximale rendement uit je bezoekers.

Je data gebruiken voor optimaal Resultaat.

Wil jij kijken of er meer uit jullie data te halen valt? Wij kijken graag met je mee om zo tot het optimale resultaat te komen.

Plan een vrijblijvend gesprek