Waarom SEO uitbesteden?


SEO wordt steeds belangrijker. Maar waar haal je de tijd vandaan? Tijd om kennis te vergaren en tijd om ook daadwerkelijk de SEO-strategie uit te voeren. Van het volgen van trainingen tot het schrijven van nieuwe teksten tot blogs en linkbuilding, er gaan nogal wat uren zitten in zelfs de simpelste strategie.

Omdat organisaties zich natuurlijk liever richten op dat wat ze direct geld oplevert, worden deze werkzaamheden vaak uitbesteed aan een SEO specialist. Deze heeft alle kennis al in huis en kan dus sneller én beter een ijzersterke strategie op poten zetten. In dit artikel leggen we je graag uit waarom SEO uitbesteden ook voor jou interessant kan zijn!

SEO uitbesteden of zelf aan de slag?

Wanneer ondernemers leren over SEO is de eerste gedachte “nou dat kan ik best zelf”. En in principe is dat ook zo. Iedereen kan, met de juiste kennis en tools een SEO strategie bedenken en uitvoeren. Maar daarmee haal je dus tijd weg bij datgene waar jouw onderneming goed in is.

En hoeveel tijd het kost, dat wordt vaak ontzettend onderschat. Want om de concurrentie, die misschien wel met een specialist werkt, voorbij te gaan is een beetje basiskennis niet genoeg. SEO is een Breed begrip en het kost veel tijd om alle nodige kennis in huis te krijgen en dan heb je het nog niet eens toegepast.

SEO uitbesteden

SEO bestaat uit verschillende onderdelen:

Daarbij blijft Google continue veranderen, als deze trends niet worden bijgehouden zal je nooit blijven ranken in de top 3 voor grote zoekwoorden. In een competitieve zal je toch echt meer nodig hebben dan basiskennis van SEO. 

SEO is echt een vak, en om dit goed toe te passen heb je een specialist nodig. Zo hou jij tijd over voor dat waar je echt goed in bent.

Ga je toch liever eerst zelf aan de slag? Lees dan ons blog bericht over seo tips voor 2021.

10 voordelen van SEO uitbesteden

Hierboven heb al kunnen lezen waar SEO uit bestaat en waarom het zelf uitvoeren van SEO veel tijd gaat kosten. Maar er zijn nog meer redenen waarom het uitbesteden van SEO werkzaamheden de beste keus is voor jouw onderneming. Wij hebben de belangrijkste 10 redenen voor je op een rijtje gezet:

1. Het is niet uitgeven maar investeren 

Ahrefs Bootuitjes

Een SEO campagne kost geld, daar kunnen we niet omheen. Maar dat betekent niet dat je geld verliest. Sterker nog, met een succesvolle seo campagne is veel geld te verdienen – vaak ook een stuk meer dan je uitgeeft. Je geeft dus niet zomaar geld uit, je bent aan het investeren in de toekomst. Reken maar uit, hoeveel betalende klanten heb je nodig om je campagne terug te verdienen als je bijvoorbeeld 1.500 euro uitgeeft aan SEO per maand? 

2. Je kunt veel leren

Je weet zelf waarschijnlijk nog niet zo veel van SEO. Het is een vak apart en het kost veel tijd (en een gezonde dosis interesse) om er echt goed in te worden. Tijdens een campagne legt een specialist veel uit over de werkzaamheden. Tijdens de besprekingen leer jij dus steeds meer en kun je, als je dat wil, ook zelf steeds meer uitvoerende taken oppakken. 

3. Gespecialiseerd

Het is niet altijd gelijk duidelijk waarom jij minder rankt dan jouw concurrentie. Voor dit soort moeilijke vraagstukken is ervaring en kennis nodig. Een SEO bureau of specialist is helemaal thuis in de wereld van zoekmachines en hoe je hiervoor moet optimaliseren. 

4. Je hebt het al druk genoeg

SEO is een veelomvattend onderwerp, het is daarom lastig om dit naast je gewone werkzaamheden te doen. Wanneer je het echt goed wilt doen, is het een fulltime baan. Er zijn ontzettend veel factoren waar je rekening mee moet houden. Een SEO bureau neemt dit voor je uit handen en gaat sneller, breder en specifieker te werk door hun expertise en jarenlange ervaring. 

5. Lange termijn

SEO is een langetermijnstrategie, het kan soms wel maanden duren tot je resultaten ziet. En na een ronde optimalisaties ben je echt nog niet klaar. Je moet dit wekelijks en soms dagelijks bijhouden. Heb jij echt de tijd om hier elke week aandacht aan te besteden? 

6. Meer resultaat

De zoekmachinegigant heeft bepaalde richtlijnen waar je binnen moet blijven en wanneer je hier niet mee bekend bent kan het zomaar zijn dat je een regel overtreed. Sommige regels lijken heel onschuldig voor een beginner, maar als Google je betrapt kan je website volledig uit de zoekresultaten geschrapt worden. Dat betekent dat er geen bezoekers meer komen en er geen inkomen meer komt uit de website. 

7. Frisse blik

Een specialist is een externe partij en het enige doel dat ze hebben is jouw website verbeteren. Er is wordt met een frisse blik gekeken naar jouw content. Dit zal voor verrassende inzichten zorgen.

8. Nieuwe content

SEO gaat niet alleen over jouw huidige content. Ook bekijken zij de kansen voor nieuwe content op jouw site. Denk hierbij aan bijvoorbeeld blogs of landingspagina’s die aansluiten bij het zoekgedrag van jouw doelgroep. Je kan de content zelf schrijven of het bureau inhuren, zodat jij zelf niets hoeft te doen. 

9. De juiste tools voor een zoekwoordenonderzoek 

Een zoekwoordenonderzoek voor je uit door een aantal tools te gebruiken. Een deel hiervan is gratis, maar de meest uitgebreide (en accurate) tools kosten geld. Deze abonnementskosten wegen vaak niet op voor een enkele ondernemer en meerdere van deze tools al helemaal niet! Gelukkig hebben de meeste SEO specialisten deze tools al in gebruik, waardoor jij niet extra hoeft te betalen voor deze tools. Als je alleen al deze kosten afzet tegen het tarief van een specialist, heeft deze specialist zichzelf alweer terugverdient – en dan hoef je het werk dus niet meer zelf te doen! 

10. Organische leads 

Klantresultaat Helloamsterdam.com

Zoekmachine optimalisatie is erop gericht om het organisch verkeer (gratis verkeer!) naar je website te vergroten. Je kunt dus hiermee mensen zonder advertenties naar de juiste sales pagina’s op je website krijgen. Ontvang dus gratis leads en verdien je investering terug!

Oké, ik denk dat het hiermee wel duidelijk is dat je SEO uitbesteden een goed idee is! Wil jij weten waar jij direct kunt verbeteren? Meld je dan nu aan voor de gratis SEO scan.

Gerealiseerde

Projecten

Deze bedrijven gingen je al voor. Bekijk hun succes verhalen.

RJ Bodywear

10x meer non-branded verkeer t.o.v. 2023.

Naked Copenhagen

331% groei in organisch verkeer voor het merk New Balance.

Bootuitjes

Van 0 naar +17K organische bezoekers in 3 jaar

Doe Nederland

Van 12K naar 54K organische bezoekers in 3 maanden. 

Budget ongedierte bestrijden

60% groei in maandelijkse omzet vanuit organisch verkeer

AmerikaNu

Van €0 naar €1 mil omzet uit organisch verkeer in 3 jaar.

Waarom SEO uitbesteden aan Dok Online?

Unieke tools

Waarom kiezen voor Dok Online? Een goede vraag, want wat maakt ons dan anders dan al die andere seo specialisten? Wij vertellen natuurlijk graag waarom je voor ons moet

Unieke SEO tools

Wij werken bij Dok Online met unieke tools die de concurrentie niet aanbiedt. Dit zijn uitgebreide analyse documenten, waarmee wij elk aspect van jouw site kunnen analyseren. In deze documenten wordt de informatie van Semrush, Ahrefs, Google analytics, Google search console en screaming frog bij elkaar gezet en geanalyseerd. 

Transparant

Transparantie

Bij een SEO specialist is het helemaal niet gek dat je alleen resultaten krijgt te zien. Maar bij Dok Online laten wij jou liever meekijken in het gehele proces. Wij stellen aan het begin van de campagne een planning op, die jij altijd live kan meekijken. Ook de analyses worden gedeeld in jouw persoonlijke Google drive klanten map.

Duidelijke communicatie seo

Persoonlijk en duidelijk contact

Je krijgt een contactpersoon voor de gehele samenwerking met Dok Online. Samen bespreken jullie de aanbevelingen en resultaten op regelmatige basis. 

Elke maand ontvang je een maandrapport met de resultaten. Heb je nog vragen of is er iets onduidelijk? Geen probleem, wij nemen graag de tijd om jou alles uit te leggen. 

Onze diensten

Strategie

Campagne



Migratie

Meer weten over verkeer?

Download onze whitepaper. We zetten de voordelen van betaald verkeer op een rijtje.

Downloads

Onze oprichter aan het woord.

Hand in hand

kameraden

Wij werken bij Dok Online met unieke tools, waarmee wij elk aspect van jouw site analyseren. Zo heb je alle belangrijke informatie op één plek. Wij werken bij Dok Online met unieke tools, waarmee wij elk aspect van jouw site analyseren. Zo heb je alle belangrijke informatie op één plek.

David van Brakel – Eigenaar Dok Online

Lees meer