+80% organisch verkeer

Case studie Nieuwe Stap

Een platform voor mensen die zijn gescheiden of nog gaan scheiden en hier informatie of contact over zoeken. Om vragen te kunnen stellen over wat ze moeten doen en welke beslissingen gemaakt moeten worden. Nieuwe stap was al een groot platform voordat ze bij ons binnen kwamen. Toch hadden ze moeite om te ranken voor de moeilijkere zoekwoorden. Ze wild graag meer organisch verkeer op de site, om het platform nog verder uit te breiden.

Aanpak

Voor nieuwe stap zijn wij bezig geweest met vier onderdelen om het organische verkeer te verhogen. 

1. Content optimaliseren

Nieuwe stap had al veel content op het platform staan. Deze pagina’s zijn gemaakt zonder rekening te houden met het zoekgedrag van de doelgroep. Daarom was het moeilijk om deze pagina’s vindbaar te maken. 

Alle pagina’s zijn geanalyseerd en aangepast op basis van het zoekwoordenonderzoek, de concurrentie en de richtlijnen van Google. Pagina’s die wel waardevol waren voor de lezers, maar niet voor Google kregen een no-index of werden gearchiveerd. 

2. Interne link optimalisatie 

Een goede interne linking is positief voor jouw bezoekers en voor de zoekmachines. Daarom is de hiërarchie van de pagina’s is kaart gebracht in overleg met nieuwe stap. Daarna is deze hiërarchie uitgewerkt door interne linking. Er ontstaat op deze manier een logische en natuurlijke flow op de site en weten de zoekmachines welke pagina’s prioriteit hebben. Daarbij worden nu alle waardevolle content gecrawld.  

3. Autoriteit optimaliseren

De autoriteit van een site is een belangrijke ranking factor voor de zoekmachines. Daarom is er gekeken hoe de autoriteit van Nieuwe stap verbeterd kon worden. Door een duidelijke strategie en optimalisatie van de site is deze gestegen naar 40. Hierdoor wordt het makkelijker om te concurreren tegen de concurrentie.

4. Contentstrategie 

Nadat de huidige pagina is geoptimaliseerd is er gekeken naar de toekomst. Hoe kan Nieuwe stap in de toekomst nieuwe content creëren waar de doelgroep naar opzoek is. De contentstrategie bestaat uit de volgende onderdelen: doelen opstellen, een persona opstellen, een content audit, zoekwoorden onderzoek en een contentkalender uitwerken.

Dok Online heeft een aantal aanbevelingen gegeven, deze zijn besproken met Nieuwe stap en daarna is de contentstrategie volledig uitgewerkt.

Resultaten

  • 80% meer organisch verkeer binnen 1 jaar. 
  • Dit komt neer op 30.000 meer bezoekers.
wordt onze volgende case studie

Word onze volgende case studie

Ontdek hoe we uw website meer bezoekers en conversies kunnen opleveren.

Andere klant cases