Lokale dominantie op alle fronten

Lokale vindbaarheid

Goed geregeld scheiden is een mediator gevestigd in Den Bosch. Een lokaal bedrijf dat in deze markt wil groeien. Het bedrijf heeft een groot eigen netwerk en is al een aantal jaar actief. De website is nog relatief slecht vindbaar. 

Er komen nog geen leads binnen via de website. Er is samen gekeken naar de doelen van het bedrijf en de mogelijkheden op de markt. Daarna is er een stappenplan opgesteld voor de komende maanden. 

Doel: Lokale overheersing op organisch en betaald niveau In de regio Den Bosch. Om zo meer leads te krijgen en de conversies te verhogen.

Aanpak

Goed geregeld scheiden is al langer actief op de markt en er was al content aanwezig op de site. Er zijn drie grote stappen doorlopen tijdens de campagne.  

Stap 1: opbouw pagina’s

De eerste stap was de opbouw van de pagina’s op de website. We hebben een logische opbouw gecreëerd. Zo is er een meer natuurlijke flow ontstaan op de site. Dit zorgt ervoor dat de content op de website makkelijker te lezen is door gebruikers én Google.

Stap 2: Huidige content optimaliseren 

De bestaande pagina’s zijn allemaal aangepast op basis van het zoekgedrag van de doelgroep. Er is gekeken naar zoekwoorden specifiek voor de markt in Den Bosch. Dit betekent lager zoekvolume, maar een hoger conversie percentage. 

Stap 3: Nieuwe content creëren

De derde stap was nieuwe content creëren voor de site. Om de juiste content te bepalen hebben we de doelgroep onderzocht, de concurrentie bekeken en de klantreis (funnel) uitgetekend. Voor elke stap die de doelgroep doorloopt, hebben we content gecreëerd die daarop aansluit, is er content te vinden die daarbij aansluit. Omdat we binnen dit project lokaal beter wilden scoren, lag een groot deel van onze focus op lokale zoekwoorden. 

Resultaten

  • Nummer 1 in Google advertenties (betaald).
  • Nummer 1 in Google organisch (onbetaald)
  • Nummer 1/2 in lokaal verkeer (onbetaald). 
  • Elke maand een stabiele stroming van leads door organisch en betaald verkeer.