Ben jij bezig met lokale SEO en wil je lokaal beter vindbaar worden, dan is de Google local pack ook erg interessant. Maar wat is het precies en hoe zorg je dat je in de Google local pack komt te staan? Dat lees je in dit artikel
Wat is een local pack?
Wanneer je op zoek bent naar bijvoorbeeld een online marketing bureau in Den Bosch, dan komt er een overzicht van lokale bedrijven in de zoekresultaten van Google. Hierbij verschijnen een aantal bedrijven met bedrijfsnaam en contact gegevens met daarbij een weergave uit Google maps.
Hieronder is een voorbeeld te zien van hoe een dat eruit ziet.
Wanneer kom je in de Google local pack?
Allereerst moet je bedrijf een Google My Business account hebben. Dit is een gratis bedrijfsprofiel op Google die de lokale vindbaarheid van je website in Google verbeterd. Hierin zijn je bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, openingstijden en nog veel meer te zien.
In Google My Business kunnen mensen ook een recensie achterlaten door middel van sterren. Op het moment dat jij 5 recensies hebt wordt je zichtbaar in de local pack. Je komt natuurlijk niet meteen bovenaan de local pack. Het is belangrijk dat je bedrijfsadres geverifieerd is en dat je website geoptimaliseerd is op lokale vindbaarheid.
Ook zijn citations erg belangrijk. Dit zijn bedrijfsvermeldingen op andere websites. Het is belangrijk om te weten dat alle gegevens overal hetzelfde genoteerd moeten staan.
Wil jij weten hoe jouw bedrijf lokaal vindbaar wordt? Lees dan ons artikel lokale SEO.