Online Marketing: bereik je doelgroep.

Online marketing is een containerbegrip waar veel verschillende disciplines onder vallen. Hoe navigeer je door al deze mogelijkheden, want niet alles past bij jouw bedrijf. Dok Online is graag jouw kompas in deze complexe jungle van online marketing.

Marketing niet langer als kostenpost

In veel bedrijven wordt marketing vooral gezien als kostenpost. Sales wordt gezien als de afdeling die geld oplevert terwijl marketing alleen maar geld kost. Gelukkig hoeft dat allang niet meer zo te zijn. Met een goede strategie en de juiste analysetools is marketing een perfecte aanvulling op jouw sales.

Een kleine verbetering is soms het halve werk

Geen behoefte aan een complete strategie maar wel aan een tweede paar ogen? Wij helpen ook graag met het optimaliseren van specifieke onderdelen. Of we nu een SEA-campagne voor een boost in je sales opzetten of meekijken met je pagina optimalisatie, wij bewijzen je graag dat marketing geld oplevert.

Online marketing volgens de behoefte methode

Bij Dok Online werken we volgens de behoefte methode. Hierbij kijken we hoe we de verschillende overwegingsfases van je doelgroep kunnen aanspreken. Per fase zetten we kleine doelen (micro conversies) om de effectiviteit van de campagnes goed te meten en optimaliseren.


Zien = bekendheid

Je doelgroep kent je nog niet of heeft (nog) geen behoefte aan je product.

  • Deze doelgroep spreek je aan door je product kenbaar te maken en te laten zien op welke behoefte jouw product inspeelt. Brandende vragen vanuit consumenten? Dit is het moment om ze alvast te beantwoorden zodat ze goed kennismaken met je product.

Denken = overwegen

Je doelgroep kent je en heeft eventueel interesse in wat je aanbiedt.

  • Laat duidelijk de meerwaarde van je product of dienst zien en bind mensen voor langere tijd aan je.

Doen = conversie.

Je doelgroep kent je product, heeft interesse en wil eventueel overgaan tot actie.

  • Je meerwaarde is groot genoeg voor de klant om over te gaan tot actie, het is nu zaak om deze klant binnen te halen. Dit is waar je teksten als “reserveer vandaag nog” of “koop nu” gaat gebruiken in je marketinguitingen.

Blijven = loyaliteit

Iemand heeft al eerder je product/dienst afgenomen. Houd deze klanten binnen.

  • Dit is de fase waarin je een langdurige band met je klanten moet opbouwen. Zorg voor meerwaarde, waarom zouden ze bij jou terugkomen? Houd contact en bied ze specials aan.

Marketingkanalen die bij je passen

Wanneer wij de doelgroep goed in kaart hebben gebracht wordt het tijd voor de uitvoering. Hiervoor gebruiken wij een uitgebreid pakket aan marketingkanalen. Welke wij inzetten en op welke manier is compleet afhankelijk van de gekozen strategie. Onderstaand vind je een overzicht van de marketingkanalen waar wij jou in kunnen ondersteunen of geheel ontzorgen.


Social media

Blijf in contact met jouw doelgroep door social media op de juiste manier in te zetten. Wees actief waar je doelgroep ook actief is en deel relevante content.

Bloggen

Geef antwoord op de vragen van je doelgroep via je bedrijfsblog, waarschijnlijk heb jij de antwoorden allang op de plank liggen. Het enige wat je hoeft te doen is deze af te stoffen en in een leuk jasje te gieten.

Zoekmachine advertenties

Kom bovenaan in Google met content die aansluit bij de behoefte van je doelgroep. Hoe relevanter de content, hoe lager de prijs.

E-mailmarketing

E-mailmarketing is nog altijd het best converterende marketingkanaal. Bind je doelgroep aan je door relevante content die ze op een zelfgekozen moment kunnen consumeren.

Zoekmachine optimalisatie

Door te werken aan de techniek, content en autoriteit van je website laten we je beter scoren in Google. Zo kun jij gratis nieuwe bezoekers op je website verwelkomen.

Social advertenties

Adverteren op social media is heel flexibel. Je kunt zeer specifieke doelgroepen bereiken met gerichte content op zowel de desktop als mobiele apparaten.

Display advertenties

Met display advertenties kun je meer dan 90% van het onlineverkeer bereiken. Het is hiermee een mooi kanaal voor branding en salesdoeleinden.


 
 

Samen jullie marketingactiviteiten doornemen? Maak een afspraak

Benieuwd hoe je met marketing meer leads kunt binnenhalen of je kosten kunt verlagen? Wij denken graag met jullie mee.

Plan een vrijblijvend gesprek