Zoekmachine Optimalisatie Bureau​

Wij zetten jou op #1 (in Google)

Hogere conversies, meer bezoekers, (lokale) vindbaarheid, wat jouw doel ook is wij helpen dit te bereiken!

Dok Online is een zoekmachine optimalisatie bureau met kennis, ervaring en een unieke werkwijze . 

  • Ervaren specialisten
  • Duidelijke aanpak
  • Heldere inzichten in je eigen SEO dashboard
  • Bewezen succesvol resultaat
Zoekmachine optimalisatie bureau

Bootuitjes staat #1 in de zoekresultaten voor meerdere arrangementen.

SEO resultaten

Recente klant resultaten

Wij vertellen je graag alles over onze werkwijze en aanpak, maar aan het einde gaat het allemaal om die resultaten. Daarom laten we onze resultaten voor zich spreken.

Diepgaande data analse met heldere uitkomsten

Ons 5 fase SEO framework

Er zijn ontelbare factoren die belangrijk zijn om met jouw website goed te ranken in Google. Alles intern beheren kan hierdoor een regelrechte nachtmerrie zijn. Wij bieden onze klanten SEO-services met de hoogste kwaliteit, door middel van een gestroomlijnd proces waarin alle aspecten worden meegenomen. Dit proces bestaat uit de 5 onderstaande fases.

Diep data-analyse rapport

Jullie gegevens vertellen een verhaal dat we moeten begrijpen. We hebben een eigen rapportage methode opgesteld die belangrijke SEO-gegevens uit Google Search Console, Google Analytics en SEM Rush haalt. Deze rapportage helpt ons om de eerste stappen te bepalen.

Onboarding vragenlijst

Jullie hebben waardevolle kennis over jullie bedrijf, website, klanten en markt. Het is belangrijk dat ons team hierover wordt geïnformeerd.  Daarom beginnen we met een onboarding vragenlijst om snel inzicht te krijgen in jullie bedrijf en situatie.

Branche omstandigheden

We maken gebruik van tools zoals Ahrefs en Semrush om andere sites in jullie branche te volgen. Zo weten we precies welke kanalen ingezet moeten worden voor jullie campagne en creëren we een multi-channel SEO-strategie.

Kick-off gesprek

Nu jullie gegevens en branche in kaart zijn gebracht komen we samen voor een gesprek om alles te bespreken en de volgende stappen duidelijk te maken. Dit klinkt waarschijnlijk als een hele klus, maar we doen dit allemaal in de eerste week van een campagne.

Technische SEO-audit

Tijdens de campagne krijg je een contactpersoon, waar je de gehele campagne contact mee houdt. Samen kijken jullie regelmatig naar de resultaten en aanbevelingen. Weinig kennis van online marketing? Geen probleem! Wij leggen je graag stap voor stap uit wat we doen en waarom we dit doen.

Kwaliteitscontrole van de website

Google geeft jullie website een ‘kwaliteitsscore’ en neemt deze mee in de beslissing wie bovenaan rankt. Wij hebben een methode ontwikkeld om die kwaliteit van de website te evalueren. Gebaseerd op deze analyse, doen wij aanbevelingen om deze te verbeteren.

Zoekwoordonderzoek

Zoekwoorden zijn de hoekstenen van een SEO-campagne – ze bepalen hoe potentiële klanten jullie zullen vinden. We vinden ‘hoofd’-, sub en semantische zoekwoorden voor elke pagina op jullie website. Deze zoekwoorden vergelijken we vervolgens met de grootste concurrenten in jullie branche.

“On page” verbeteringen

Na het zoekwoordenonderzoek geven wij on page aanbevelingen. Dit betekent dat wij aangeven hoe jullie de belangrijke pagina’s kunnen optimaliseren. Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op onze SEO-kennis, de verzamelde data en hoe jullie concurrentie het doet.  

Technische aanpassingen

Je ontvangt een lijst met alle aanbevelingen, maar soms heb je niet de tijd (of de kennis) om dit allemaal zelf aan te passen. Geen zorgen! Je kunt ons aan het werk zetten om alle aanbevelingen ook echt uit te voeren.

Analyse van zoekwoord kansen

In ons eerste zoekwoordenonderzoek kijken we naar het optimaliseren van bestaande pagina’s. Dit onderzoek kijkt naar de belangrijkste zoekwoorden binnen jullie branche en identificeert kansen voor jullie website.

Genereren van inhoud onderwerpen

Na de zoekwoord kansen analyse wordt er gekeken naar de intentie van elk zoekwoord. Elk woord krijgt een stap in de funnel toegekend. Zoekwoorden bovenaan de funnel worden gebruikt voor een blog.

Nieuwe pagina gemaakt

zoekwoorden lager in de funnel kunnen worden ingezet op lead generatie pagina’s of productpagina’s. zo wordt er content gecreëerd die jouw klant op de juiste tijd op de juiste manier bereikt.  

Link prospectie

Ons team analyseert jullie website en die van de concurrent. Met deze gegevens bepalen we waar links moeten komen en stellen we een lijst op met linkmogelijkheden. De websites met linkmogelijkheden worden tijdens de campagne benaderd voor het plaatsen van links. 

Link-bereik

We zetten een aantal link-outreach-tactieken in om links naar jouw site te genereren. Dit betekent dat we pitches naar relevante sites voor opname van een link naar jouw website. We beheren deze e-mails zorgvuldig en zorgen ervoor dat de pitches goed worden ontvangen.

Handmatige content promoties

Website met grote communities en veel comments zijn een goudmijn voor links. Deze websites zoeken wij op om vervolgens een goed uitgedachte comment met link naar jouw website te plaatsen. Dit houdt je linkprofiel gevarieerd.

Bloggers

Blogs zijn belangrijke tools om in te zetten bij linkbuilding. Je kan dit doen door bloggers in te huren of zelf kwalitatieve artikelen te schrijven. Blogs uitwisselen of weggegeven is daarnaast een sterke manier om kwalitatieve links te ontvangen.

Presentaties

Na elke periode worden er presentaties opgesteld met alle conclusies en aanbevelingen. Deze wordt uitgebreid besproken, zodat de volgende stappen duidelijk zijn. Er wordt nooit iets aangepast zonder toestemming. 

Google-docs

Alles wat te maken heeft met jouw campagne is in te zien in jullie persoonlijke bedrijfsfolder in Google docs. Zo weet jij precies waar wij mee bezig zijn. Hierdoor hoeven er niet elke keer mails verstuurd te worden wanneer er iets is aangepast.

Maandelijkse rapporten

Elke maand plannen we een gesprek waarin alle resultaten van die maand worden besproken. Deze resultaten zijn vervolgens ook terug te vinden in overzichtelijke rapporten.

Dashboards

Je krijgt van ons een eigen dashboard, hierin wordt alle belangrijke informatie voor jouw website bijgehouden. Hier kun je zien of je meer bezoekers krijgt, waar je in Google rankt en nog veel meer! 

Leuke Projecten

Bekijk ons Laatste werk

Case studie header bootuitjes.nl

100% lead groei per jaar, al 3 jaar op rij!

Bootuitjes is een platform die uitjes op het water aanbiedt in Amsterdam. Een markt met veel concurrentie. 

Doel: Elk jaar een stijging van 50% in het aantal leads.

Resultaat: 100% organische groei en lead groei per jaar, al 3 jaar op rij!

Bekijk business case

Case studie Hello Amsterdam

Van 12K naar 230K organische bezoekers

Hello Amsterdam is een magazine over Amsterdam met een bijbehorend online platform. Het bedrijf wilde verder groeien in organisch verkeer en beter ranken voor grote zoekwoorden.

We vergrootte het organisch verkeer van 12.000 naar 230.000 organische bezoekers per jaar.

Bekijk business case

Case studie Best Barrel

300% meer leads per maand

Best Barrel is een speler op de b2b markt met als specialisatie het verkopen en verhuren van fusten.
Naast de direct sales van het bedrijf wilde ze online beter vindbaar worden, om meer leads uit te krijgen.

Resultaat: maandelijks aantal leads met 300% toegenomen.

Bekijk business case

Klantresultaat Goed Geregeld Scheiden

Lokale dominantie op alle fronten

Goed geregeld scheiden is een mediator gevestigd in Den Bosch. Een lokaal bedrijf die in deze markt wil groeien.

Doel:  Lokale overheersing op organisch en betaald niveau In de regio Den Bosch. Om zo meer leads te krijgen.

Resultaat: #1 op lokale zoekwoorden voor organisch en betaald verkeer. Nummer 2 in de local pack.

Bekijk business case

Wie helpen wij naar boven in de zoekresultaten

Onze klanten!

Wat maakt ons SEO bureau Uniek

Waarom Dok Online

Ook in gesprek met andere bedrijven? Helemaal goed, dat moedigen we zelfs aan. Maar niet zonder jou te vertellen wat ons precies anders maakt:

Unieke tools

Onze SEO tools zijn uniek

Data vormen de basis van een goede SEO-campagne. Wij gebruiken onze eigen tools die met behulp van API’s, data-scrapes en krachtige analyse formules alles weten te ontrafelen wat er op jullie site gebeurd. Zo weten wij (en daarmee jij) precies welke stappen we moeten nemen om de campagne te laten slagen!

Transparantie

Bij ons weet je precies waar je aan toe bent en waar we op dat moment aan werken. Via Google Drive kun je altijd de status van je campagne zien en de documenten waar wij in werken inzien.

Onze gedetailleerde campagne tracking maakt het ook makkelijk voor nieuwe mensen om zich in te lezen in de voortgang (bijvoorbeeld voor wanneer jullie nieuw personeel aannemen). Als er toch nog vragen zijn, maken wij een video waarin we alles rustig uitleggen.

Transparant
Klantresultaat Bootuitjes.nl

Bewezen resultaat

Met alleen de juiste tools ben je er natuurlijk nog niet, de juiste conclusies trekken en daarop de strategie bijsturen is minstens net zo belangrijk. Er werken daarom altijd meerdere ervaren marketeers aan je campagne. Zo zorgen we dat we het maximale uit jouw campagne halen. 

Bekijk onze cases voor inspiratie.

Wat zeggen klanten over ons SEO bureau

#1 Seo specialist voor groot en klein

Alleen onze klanten kunnen vertellen hoe het is om met ons samen te werken en waarom ze ons kiezen als SEO bureau. Daarom hebben wij gevraagd of ze hun ervaring willen delen. 

De mensen achter Dok Online

Deze marketeers gaan aan slag met jullie site.

wordt onze volgende case studie

Word onze volgende case studie

Ontdek hoe we uw website meer bezoekers en conversies kunnen opleveren.

Meest gestelde vragen

FAQ

Seo wordt een steeds groter en bekender begrip. Toch is het vaak nog niet helemaal duidelijk wat het allemaal inhoudt. Daarom leggen we dit graag nog even uit. 

SEO of zoekmachine optimalisatie heeft betrekking tot alle activiteiten die je uitvoert om hoger in Google te ranken met jouw website. Dit gaat over organisch verkeer (gratis) in tegenstelling tot SEA (dit zijn de betaalde advertenties). Je optimaliseert je website en stemt de content af op het gedrag van de zoekmachinegebruikers. Het doel is om bovenaan Google te ranken, om meer bezoekers te trekken naar de website zonder advertenties in te zetten. 

Door aandacht te besteden aan SEO, kun je veel relevant verkeer naar je site trekken. Iedereen gebruikt zoekmachines, hierdoor is het een krachtige tool geworden voor elk (online) bedrijf. Als jij niet wordt gevonden in Google, krijg je ook geen verkeer uit Google en verkoop je ook niks aan de potentiële klanten die via Google zoeken. Zoekmachine optimalisatie kost tijd, maar heeft een langdurig effect. Daarom is het een langetermijnstrategie. 

SEO wordt door steeds meer bedrijven ingezet, wanneer jouw concurrent zich hiermee bezighoudt kun je niet achterblijven. Als er op jouw markt nog niet veel met SEO wordt gedaan, is dit jouw kans om hoog te ranken op de grote, relevante zoekwoorden.

Een SEO specialist (of SEO bureau), is iemand die zich bezighoudt met het zo goed mogelijk vindbaar maken van bedrijven in de zoekmachines. Het belangrijkste doel is het verhogen van het organische zoekverkeer en het aantal conversies. 

Voor een SEO specialist is het belangrijk wat de zoekmachines verwachten, maar ook wat jouw bezoekers willen zien. Het gaat natuurlijk niet alleen gevonden worden, maar ook een kwalitatieve website opbouwen die jouw bezoekers graag lezen.

Een SEO specialist kiezen is niet altijd even makkelijk. Het gaat vaak om veel geld en hoe weet je wie er gaat leveren wat je verwacht? Er zijn een aantal belangrijke dingen waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een SEO specialist of SEO bureau. Met onderstaande tips wordt het alweer wat makkelijker.

  1. Lees jezelf in! Laat je niks wijsmaken en zorg dat je enigszins een idee hebt wat SEO inhoudt. 
  2. Vergelijk. Ga niet voor de eerste de beste aanbieder met een mooi verkooppraatje. Laat jezelf informeren door verschillende bedrijven en kijk wat er wordt aangeboden. 
  3. Denk lange termijn. Geloof bedrijven niet die allerlei garanties geven. SEO is een langetermijnstrategie en de eerste maanden ga je echt geen grote resultaten zien.
  4. Ga op je gevoel af! Als jij je niet goed voelt bij een bedrijf of hoe ze te werk gaan moet je daar naar luisteren. Het is een langdurige samenwerking waarbij jij op je specialist moet kunnen vertrouwen.  
  5. Wat zeggen anderen? Een bedrijf gevonden waar je een goed gevoel bij hebt? Check dan de Google- en Facebookrecensies om een idee te krijgen wat anderen van dit bedrijf of deze specialist vinden.

SEO is een langetermijnstrategie waarbij je de website continue moet bijwerken. Ga er maar niet vanuit dat je de eerste paar maanden direct verschil zult zien. Dit duurt vaak wel 6 tot 12 maanden. Maar, wanneer je geduldig bent, word je wel beloond met langdurige resultaten die grote impact hebben op het aantal organische bezoekers op je website.