Customer Journey

Breng De Customer Journey In Kaart

Vergroot de ROI van je marketingactiviteiten door te begrijpen in welke fase van de customer journey je doelgroep zit.

Customer journey in kaart brengen

Weet wat jouw doelgroep beweegt

Gebruik jij in al je onlinecampagnes teksten als “koop nu”, “bestel vandaag nog” of “reserveer direct”? Dan loop je misschien inkomsten mis. Deze campagnes werken namelijk maar bij een van de vier overwegingsfases. Veel potentiële klanten willen nog niets van je kopen als ze net kennis met je maken. Zij haken bij dit soort teksten vaak af en komen niet meer terug. Zonde! Wanneer je ze aan je weet te binden in eerdere overwegingsfases komen ze bij je terug wanneer ze wel klaar zijn om over te gaan tot actie. Haal meer uit je online marketing door actief gebruik te maken van deze verschillende fases.

De vier overwegingsfases van jouw doelgroep

Eerlijk is eerlijk, we willen allemaal zoveel mogelijk resultaat behalen met onze campagnes. Maar niet elk resultaat is te meten met een daadwerkelijke “aankoop”. Daarom werken wij binnen Dok Online met vier verschillende fases waarin je doelgroep zich kan bevinden. Binnen deze fases zetten wij verschillende kleine doelen (micro conversies) om zo het gedrag van potentiële klanten te bestuderen en te beïnvloeden. Zo kun je zien of ze op weg zijn naar het doen van een aankoop en je activiteiten daarop aanpassen.

Customer Journey

Zien

Deze overwegingsfase heeft de grootste doelgroep. Hierin vallen alle potentiële afnemers van je product. Ze kennen je product niet of tonen nog geen interesse.

Denken

Dit zijn alle mensen die interesse tonen in jouw product of dienst.

Doen

In deze fase vallen alle mensen die actief interesse toont in jouw product of dienst en ook op dit moment over willen gaan tot afnemen.

Blijven

Dit zijn alle mensen in je doelgroep die al eens een product of dienst hebben afgenomen.

Waarom moet je weten in welke fase je doelgroep zit?

Elke customer journey fase vraagt om andere content en doelen. Mensen die je product al hebben aangeschaft willen heel anders aangesproken worden dan mensen die nog in de oriënterende fase zitten. Ditzelfde geldt voor de mensen in de “denken” en “doen” groep. Wanneer je optimaal gebruik maakt van deze fases haal je meer resultaat uit je marketingactiviteiten en worden je kosten per campagne lager.

Behaal meer resultaat door mensen van “zien” naar “blijven” te leiden met fase specifieke campagnes en content. Door per fase aparte content aan te bieden kun je mensen op een natuurlijke manier leiden van de ene naar de andere fase. Hierdoor kun je beter meten waar je klanten afhaken en de content per fase optimaliseren.

Meten is weten, maar alleen als je doelen ook op de juiste fase zijn afgesteld. Beoordeel het succes van een campagne door gebruik te maken van juiste doelen. De voltooiing van kleinere subdoelstellingen (micro conversies) geeft je een kijkje in het beslissingsproces van je klanten en van grote waarde voor je bedrijf. Het is daarom belangrijk om altijd goed te kijken welke doelstellingen het beste bij je verschillende content passen.

Breng de overwegingsfases van jouw doelgroep in kaart

Wil jij weten hoe je optimaal inspeelt op de verschillende beslissingsfases van je doelgroep? Maak een afspraak voor een gratis consult. Dan zetten wij samen jullie marketing om in resultaat.