Kennis
Zoekwoorden onderzoek: de complete gids
Betere vindbaarheid, hogere naamsbekendheid of meer verkopen. Wat jouw doelen ook zijn met de website het begint met een goed zoekwoorden…
Zoekmachine optimalisatie: Een complete uitleg over SEO
Zoekmachine optimalisatie (SEO) heeft betrekking op alle activiteiten die je uitvoert om je website hoger in de organische (gratis) zoekresultaten van Google…
Welke schema markup’s zijn er?
In dit artikel leggen we uit wat Schema markup is, bespreken we de voordelen en laten we enkele voorbeelden uit de praktijk zien…
Website migratie succesvol uitvoeren. + Checklist
Eindelijk, je hebt een nieuwe website! Het heeft wat tijd, geld en tranen gekost, maar daar is hij dan. Wat nu?…
Wat is organisch verkeer en waarom is het belangrijk?
Organisch verkeer dat zijn alle bezoekers die op je website terecht komen zonder dat je voor hun kliks hoeft te betalen. Hier…
Wat is off-page SEO en waarom is het belangrijk?
Bij SEO denken mensen vaak aan het optimaliseren van de website. Hoewel dat zeker belangrijk is, is er een andere belangrijke factor: off-page SEO…
Wat is Keyword stuffing en hoe vermijd je het?
Keyword stuffing. Een term die vooral vroeger vaker langs hoorde komen in de wereld van SEO. Tegenwoordig is het een enge term…
Wat is Google local pack? En waarom is het zo belangrijk?
Ben jij bezig met lokale SEO en wil je lokaal beter vindbaar worden, dan is de Google local pack ook erg interessant. Maar wat is…
Wat is een Zoekmachine en wat doe je ermee?
Bij de term zoekmachine denk je misschien aan Google, maar wist je dat er veel meer zoekmachines bestaan? Deze zoekmachines kun je net…
Wat is een H1 tag en hoe gebruik je ze?
Een H1 tag is een technische term voor de titel van de pagina. Deze H1 tag wordt meegenomen in de beoordeling van jouw…
Wat is CPC? Ontdek wat cost per click betekent voor je site.
Iedereen komt het wel eens tegen op Google, de advertenties. Wat we niet zien is dat elke klik kosten zijn voor…
Wat is content marketing
Content marketing is een populaire term binnen de marketing en wordt steeds belangrijker. Content is een belangrijk onderdeel van jouw website. Het…
Wat is betaald verkeer?
Wie wel eens wat zoekt op Google kent het fenomeen. Betaalde advertenties bovenaan de zoekresultaten. De perfecte manier om snel meer betaald…
Waarom SEO belangrijk is: 11 redenen.
Ik wil beter vindbaar worden en meer bezoekers naar mijn website trekken, maar ik heb geen seo nodig toch? Er wordt vaak gedacht…
Waarom moet je geen black hat SEO- strategie toepassen?
Wist jij dat Google ook websites straft? Het optimaliseren van je website is cruciaal voor jouw vindbaarheid. Maar dit kan je…
Voordelen SEO: waarom jij je website moet optimaliseren.
Meer conversie, je concurrentie voorblijven of lokale vindbaarheid. Er zijn veel verschillende voordelen van seo. Maar wat is seo dan precies?…
Voice search: Wat is het en wat heeft jouw website hier aan?
Voice search is een nieuwe trend op het gebied van zoeken in Google. Maar wat is het precies en hoe belangrijk is…
Tussenkopjes en heading tags: Wat is het en hoe te gebruiken
Je hebt een prachtig artikel of product pagina geschreven, nu is het belangrijk dat je aan je lezer en aan Google…
Trust flow: wat is het en waarom is het belangrijk?
Trust Flow, je hebt er misschien wel eens van gehoord of misschien zegt het je wel helemaal niets. Tipje van de…
Travel SEO: jouw reisbureau op de eerste plek in Google
Jij bent de trotse eigenaar van een reisbureau, je site is klaar en je hebt al verschillende klanten gehad. Toch wil…
Technische SEO checklist: Betere technische SEO in 5 stappen
De term SEO wordt steeds bekender en het belang is bij de meeste bedrijven al duidelijk. Maar de technische SEO is vaak nog een onbekende…
Short tail zoekwoorden: Wanneer moet je ze gebruiken?
Wanneer je jezelf gaat verdiepen in de wereld van SEO kom je al snel de termen ”long tail” en “short tail zoekwoorden” tegen. Dit…
Shopify SEO. Zet je webshop op #1
Steeds meer van onze klanten kiezen voor Shopify. En dat betekend dat onze ervaring en kennis met Shopify SEO groeit. We…
SERP (Search Engine Results Page)
Als je verdiept in SEO en online marketing is het onvermijdelijk dat je de term SERP tegenkomt. Dat het een afkorting is moge duidelijk zijn,…
SEO webshop: jouw webshop op #1 in 4 stappen.
Heb jij een webshop en wil je hier meer uithalen? Of lukt het maar niet om gevonden te worden voor relevante…
SEO vs SEA the battle
De strijd van de eeuw, SEO vs SEA. Beide sterke partijen die groeien in populariteit. Maar welke strategie kies jij om…
SEO trends 2022: wat jij moet weten om bovenaan te staan.
SEO verandert continu. Hierdoor is het moeilijk om de trends bij te houden, vooral als het niet je dagelijkse kost is…
SEO tools: de 9 tools die je niet mag missen
Resultaten behalen kun je alleen met goede kennis, tijd en de juiste tools. Ook als je jouw website op nummer 1…
SEO Tips: in 20 stappen naar de perfecte pagina.
Je hebt het internet al afgespeurd naar verschillende SEO Tips, maar hoe maken al deze tips samen de perfecte pagina? Ik leg je…
SEO teksten schrijven als een pro, zo doe je dat!
Je schrijft al een tijd teksten voor jouw website/webshop. Je stopt er veel tijd in en de kwaliteit is goed of…
SEO strategie: in 7 stappen scoren binnen Google en bij je doelgroep
Met een goede SEO strategie sla je twee vliegen in een klap. Bovenaan komen in Google en een goede relatie opbouwen met je…
SEO marketing: haal alles uit je site in 2024.
Marketing is een giga term die veel vertakkingen heeft. En Seo is daar één van. [korte zin is hier krachtiger, herhaling…
Rich Snippets: Wat zijn het en hoe beinvloeden ze jou Google resultaten
Rich Snippets, de naam zegt je misschien niets maar wij weten zeker dat je ze al eens in de Google zoekresultaten…
Remarketing: Wat is het en waarom moet je het inzetten?
Klanten gaan niet altijd gelijk over tot verkoop na het eerste bezoek op je website. Dit kan door verschillende factoren komen…
Persona: Wat is het en waar kun je het voor gebruiken
Om jouw conversie te verhogen moet je eerst bekend zijn met jouw klant. Wat vinden ze belangrijk, waar reageren ze goed op en…
Online vindbaarheid verbeteren met deze 10 stappen
Je bent actief bezig op je site, je schrijft artikelen, werkt aan de autoriteit of hebt zelfs een expert ingehuurd en…
Online marketing specialist: haal alles uit je website.
Wil jij meer halen uit jouw website? Leads buiten je eigen netwerk genereren of je conversie verhogen via jouw site? Dan ben jij op zoek…
On-page SEO: 13 items die je vandaag nog kunt optimaliseren
SEO ken je waarschijnlijk al wel, maar ben je ook bekend met on-page SEO? On-page SEO is een belangrijk onderdeel van SEO en…
No-index
In de wereld van de technische SEO is no-index vaak een vies woord. Want dit wil je zoveel mogelijk voorkomen, toch? Maar dat is niet…
Niche: Hoe kies je welke niche het beste bij jouw site past?
Als je veel bezig bent met een marketing zal je de term niche wel vaker tegen komen. Ook als ondernemer heb je misschien…
Micro Conversies: Wat zijn het en hoe gebruik je ze in jouw voordeel?
Micro conversies zijn kleine doelen die je kunt meten op je website. Door micro conversies in te stellen, kun je het gedrag…
Metadata: Wat is het en wat voor invloed heeft het op je SEO?
Wanneer je bezig bent met het optimaliseren van je website is het belangrijk om de meta data ook mee te nemen…
LSI Keywords: Wat zijn het en hoe boosten ze je SEO voor meer websiteverkeer?
Waar we het vroeger alleen over keywords of zoekwoorden hadden, zie je nu ook steeds vaker de term “LSI keywords” voorbijkomen…
Loss Aversion: Een dreiging of krachtige content techniek?
Loss aversion, of in het Nederlands verliesaversie, is een relatief onbekende term bij veel bedrijven. Het is echter wel een van…
Lokale SEO: zo maak je jouw site lokaal vindbaar!
Wist jij dat 46% van de zoekopdrachten lokaal gericht zijn? Toch heeft 56% van de bedrijven geen Google My Business account…
Linkbuilding: Hoe gebruik je het voor jouw SEO-strategie?
Samenvatting: Linkbuilding is het verzamelen van links naar content op jouw website, dit kan zowel intern als extern. Extern linken is het verzamelen…
Leads genereren met een website in 4 simpele stappen
Als je het over seo hebt zal het woord lead vaker vallen. Daar gaat natuurlijk allemaal om, het genereren van leads, oftewel potentiële klant…
Landingspagina: Wat is het en waarom is dit belangrijk?
Je hebt waarschijnlijk de term landingspagina wel vaker zien langskomen. Maar wat is nou precies een landingspagina, hoe maak je zo’n pagina en…
Interne linkbuilding in 4 stappen toepassen voor je site
Interne linkbuilding verhoogt jouw vindbaarheid en de gebruikers ervaring op jouw website. Toch wordt dit zelden (goed) uitgevoerd. Hier leer jij alles…
Hreflang tags: Wat is het en hoe stel je een Hreflang tag in?
Een hreflang tag is een belangrijk onderdeel van een meertalige website. In dit artikel leg ik je precies uit wat een…
Hoger in Google: krijg leads buiten je netwerk.
Hoger in Google ranken dat willen we allemaal wel. Maar hoe ga je dit aanpakken? Wat werkt wel en wat werkt…
Hoe zet je een prospect om tot lead met de Sales Funnel?
Wanneer je praat over sales zal het woord lead en prospect vaker voorbij komen. Het zijn termen van het bekende salesfunnel…
Hoe voer je een zoekwoord onderzoek uit om 1e te ranken in Google!
Je hebt een mooie website met sterke content en het is belangrijk dat je doelgroep die weet te vinden. Als je…
Hoe creëer je domein autoriteit?
De domein autoriteit, je hebt het mischien vaker voorbij horen komen, maar wat is het nou eigenlijk? Elke online marketeer is bekend…
Het belang crawlen voor je website
Crawlen is een veel voorkomende term in de online wereld van SEO. Als jij jouw website wilt optimaliseren is het belangrijk om te…
Google my business: Waarom is het waardevol voor mijn website?
Veel bedrijven maken gebruik van een Google My Business account, maar weten niet waarom het erg waardevol is voor hun bedrijf. Wij vertellen…
Featured snippet vs. Rich snippets
Featured snippets en rich snippets. Je ziet ze steeds vaker. Maar hoe bepaald Google wie deze toevoegingen krijgt? En waarom moet…
Dwell time: In 3 stappen dwell time op jouw site verbeteren
Je hebt vast wel gehoord van bounce rate, sessieduur en click through rate. Dwell time is voor velen een nieuwe term, maar…
Duplicate content: Het gevaar voor je online vindbaarheid
Duplicate content is een onderwerp dat een negatieve invloed kan hebben op SEO. In dit artikel leggen wij uit wat het precies is…
De voordelen van long tail zoekwoorden voor jouw content.
Wanneer je online op zoek gaat naar informatie over SEO, kom je al snel de woorden “long tail” en “short tail” tegen…
De 7 HTTP status codes uitgelegd
Iedereen overkomt het weleens dat een pagina van een website een fout heeft. Zo kan het zijn dat de pagina niet…
Customer Journey: Hoe breng je die succesvol in kaart voor jouw bedrijf?
Je wil jouw klant zo goed mogelijk bereiken om zoveel mogelijk leads te genereren. Voordat je dit kunt doen moet het duidelijk zijn…
Conversie: Hoe meet en optimaliseer je een conversie?
Wat is Conversie? Dit wordt vaak gebruikt binnen een bedrijf. Dit weergeeft of en hoe vaak het gewenste gedrag is vertoond…
Conversie optimalisatie: 8 tips om je conversie snel te verhogen.
Hoe hoog is jouw conversie percentage? Verhoog jouw conversie met deze 8 conversie optimalisatie tips. Jouw website staat online en de…
Clickbait: Hoe zorg je ervoor dat jouw link wordt geklikt?
Je kent het vast wel, een blog of een YouTube video met een pakkende titel en uiteindelijk is het niet wat…
Citations: Wat zijn het en wat betekenen ze voor je website?
Citations zijn een belangrijk onderdeel van de lokale SEO. Het kost wat tijd, maar je kunt op veel website een gratis citation plaatsen…
Citation Flow: wat is het en waarom is het belangrijk?
Citation Flow is een cijfer dat aangeeft hoeveel sites er naar jouw site linken. Is meer altijd beter? Hier leggen we uit…
Call to action: Wat is het en hoe kan ik het gebruiken?
Conversies, daar gaat het allemaal om. Je wilt geld verdienen met je website. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen overgaan…
Breadcrumbs: Hoe beïnvloeden ze de bounce rate en je SEO
Breadcrumbs (ook wel het broodkruimelpad genoemd) laten de gebruiker zien waar ze zich precies op je website bevinden en welke stappen er…
Backlinks: Wat zijn ze en hoe verkrijg ik ze?
Wat is een backlink? Een backlink is een link van een andere website naar die van jou. Dit is een belangrijk…
Anchor tekst: Een volledige uitleg
Als jij bezig bent met SEO zul je de term anchor tekst zeker een keer tegenkomen. Niet gek omdat anchor teksten onderdeel zijn van jouw…
Alt tekst
Alt text speelt een belangrijke rol in zowel de vindbaarheid van je website als de toegankelijkheid voor gebruikers. In dit artikel…
Afbeeldingen optimaliseren voor Google: Hoe doe je dat?
In deze video laat ik je in minder dan 60 seconden zien wat er belangrijk is bij het optimaliseren van je…
9 gratis Google tools voor een betere SEO campagne
Elk jaar komen er weer nieuwe Google analyse tools bij. De ene is relevant en goed te gebruiken en de ander juist niet…
404 melding vinden en oplossen volges 7 stappen
Je kent het wel. Je klikt op een link en je krijgt de melding “pagina niet gevonden”. Je bent gefrustreerd en…
4 handige tips bij het maken van een contentkalender
Als jouw bedrijf veel bezig is met content creëren kan een contentkalender jou het overzicht terug geven. Hier vertel ik jou alles over…
301 redirect: Wat zijn het en hoe werken ze
Een 301 redirect heb je misschien wel eens van gehoord als je zelf een website hebt gebouwd. De 301 redirect of verwijzing is…
15 Tips bij het kiezen van een SEO bureau.
Bij het kiezen van een SEO bureau komt veel kijken. SEO kost veel tijd en een campagne is niet gratis. Dus…
13 Meest gemaakte SEO fouten + oplossing
De meest gemaakte SEO fouten worden helaas niet alleen door mensen gemaakt, maar ook door SEO-bureaus die eigenlijk te weinig kennis…