+500% organische bezoekers binnen 6 maanden

Resultaten buikbeeld 4

Buikbeeld maakt persoonlijke 3d beeldjes van zwangere vrouwen. De zwangerschapsbeeldjes zijn een bijzondere herinnering aan de zwangerschap. Buikbeeld is een klein bedrijf met veel passie en ambitie. 

Buikbeeld was net begonnen toen ze bij ons kwamen. De website was nieuw en de klanten moesten nog worden binnengehaald. Wij zijn snel aan de slag gegaan en binnen 3 maanden wisten wij een groei van 80% te realiseren. En deze stijgende lijn blijft zich voortzetten. Hier laten wij jou zien hoe we dat hebben gedaan. 

Doel: Binnen 6 maanden een stijging van 50% in het aantal leads.

Aanpak: 

Buikbeeld en Dok Online hebben een partnerschip aanpak. Dat betekent dat er van beide partijen werkzaamheden worden verwacht. Alleen zo kunnen de beste resultaten worden behaald. Wij geven de adviezen en Buikbeeld maakt de aanpassingen.

Stap 1: De strategie bepalen

De eerste stap is de SEO strategie. Om een strategie te bepalen zijn er een aantal onderwerpen die duidelijk moeten zijn: het doel, de beschikbare tijd, prioriteiten en concurrentie. Door samen in gesprek te gaan en uitgebreide analyses uit te voeren werd het pad voor Buikbeeld al een stuk duidelijker. 

Zo hebben we samen een sterke SEO strategie kunnen uitwerken die aansluit bij de doelstellingen en de beschikbare tijd en middelen.

Stap 2: De huidige pagina’s optimaliseren

Om zo snel mogelijk resultaat te behalen optimaliseren we eerst de huidige content. De homepage is de belangrijkste pagina voor Buikbeeld. Daarom zijn we hier zo snel mogelijk mee aan de slag gegaan. 

Pagina’s worden geoptimaliseerd op basis van het zoekwoordonderzoek en de concurrentie. Zo wisten we precies wat er moest veranderen op de homepage om de pagina hoger te laten ranken. 

Al snel zagen we dat deze optimalisatie veel resultaat opleverde. Veel van de belangrijkste zoekwoorden stegen naar de top 3 posities. En dat zag je ook in het aantal afspraken.

Stap 3: Nieuwe content

Toen de huidige content optimaal presteerde werd het tijd voor nieuwe content. Met onze gap analyse ontdekte wij nieuwe relevante zoekwoorden waar Buikbeeld veel verkeer kon bereiken. 

Maar met alleen onderwerpen doorgeven kom je er niet. Daarom zijn er uitgebreide outlines opgesteld met alle informatie die nodig is om een vindbare pagina te creëren. 

Deze nieuwe pagina’s brengen nu 80% van het verkeer binnen op de site. 

Stap 4: Linkbuilding voor hogere autoriteit

Naast content is de autoriteit een belangrijke factor voor de ranking van een site. Omdat Buikbeeld een nieuwe site was begonnen ze op 0. Door linkbuilding in te zetten hebben we deze autoriteit verhoogd naar 20. Zo werd het makkelijker om te ranken voor belangrijke zoektermen. 

Resultaten: 

  1. 80% groei in aantal bezoekers in 3 maanden tijd 
  2. 500% groei in aantal bezoekers in 6 maanden tijd 
  3. Een continue stroom van leads elke maand
  4. Van 12 zoekwoorden naar 963 zoekwoorden
  5. Bijna alle relevante zoekwoorden in de top 3 posities
  6. Een groei in het aantal leads van 100% binnen 6 maanden
wordt onze volgende case studie

Word onze volgende case studie

Ontdek hoe we uw website meer bezoekers en conversies kunnen opleveren.

Andere klant cases